tisdag 11 oktober 2011

Virgin Merry

Författare: Nisti Stêrk
Antal sidor: 394
Mitt betyg: * * *

Handling:
Merry är tandläkare på mottagningen Skanan i en av Stockholms förorter.
Vännerna kallar henne för Virgin Merry för trots att hon är 32 år, ser bra ut, är rolig och intressant, så är Merry oskuld. För hon tror inte på kärleken och då kan det där med sex lika gärna vara.
Merry trivs bra med singellivet, men alla andra är bekymrade. Hennes vänner, kollegor, patienter, sopgubben och mamma Antonia som själv gått in i en ny tonårsfas och är på ständig jakt efter en svärson.
Och nu kommer tant Malena från Italien för att vara med om Bredhakans (kronprinsessan Victorias) bröllop och pressen på Merry ökar. Det är då han dyker upp på Skanan - tolken Micke.......


Min bedömning:
Nej, jag gillade inte den här. Fast jag kan inte sätta fingret på vad som är fel.......kan det vara för att Merry skaffar hund bara så där? Kan det vara hennes oskuld? Kan det vara för att hennes vänner och hon själv brister ut i sång i tid otid? Kan det vara för att tant Malenas historia med en patient är så genomskinlig? Eller?
Nä, jag tänker inte läsa uppföljaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar