tisdag 18 oktober 2011

Livets skafferi

Författare: Alexander McCall Smith
Antal sidor: 206
Mitt betyg: * *

Handling:
Mma Ramotswe är fortfarande ogift, trots att hon sa ja till mr J.L.B Matekoni redan i slutet av boken Damernas detektivbyrå. Just nu undrar hon när bröllopet ska bli av, men hon vill inte pressa sin tillkommande. Han har nog med bekymmer ändå. Inte minst tänker han på den skrämmande frågan han fått av Mma Potokwani, den något framfusiga kvinna som förestår barnhemmet på orten.

Min bedömning:
Nej, jag tänker inte läsa fler böcker från Damernas Detektivbyrå. För mig var det slöseri med tiden och en bok som inte fångade mig alls. Irriterade mig på alla mr J.L.B Matekoni. Måste man skriva ut hans fulla namn hela tiden? Det kändes som om boken inte hade någon röd tråd alls utan mest ett svammel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar