onsdag 12 oktober 2011

mannen och pojken

Författare: Tony Parsons
Antal sidor: 311
Mitt betyg: * * * *

Handling:
Harry Silver är mannen som har allt: en vacker hustru, en underbar son och ett välbetalt jobb på teve. När han fyller trettio inser han att detta borde vara den bästa tiden i livet. Man är fortfarande ung nog för att orka vara uppe hela natten, men gammal nog att få kreditkort. Är äntligen befriad från ungdomstidens osäkerhet och dåliga ekonomi - tack och lov för det! - men full av livskraft.
Men så gör han sitt livs misstag och kastar bort allt över en natt. Plötsligt står han ensam med sin lille son och inser att det krävs mer än några timmars "kvalitetstid" i veckan för att vara en bra pappa. För att inte tala om vad som krävs för att samtidigt utvecklas på jobbet, gräla med exfrun, hantera sitt kärleksliv och kraven från välmenande farföräldrar.........


Min bedömning:
Under tiden jag läser den här boken så hör jag Marcus Birros berättarröst. Texten låter som om något Marcus kunnat skriva men lite mer lättillgängligt. Det är stora frågor som avhandlas i boken, allt får inte svar men mycket ordnar sig med tiden. Harry Silver växer som person under bokens gång och du får ta del av hans tankar och funderingar över livets stort och smått.
Jag lånade med mig nästa del om Harry Silver och det ska bli intressant att läsa. Ska nog försöka mig på dom andra av Tony Parsons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar