måndag 19 mars 2012

Jagad av lögnen

Författare: Nora Roberts
Antal sidor: 457
Mitt betyg: * * *

Handling:
Rowan Tripp älskar det tuffa arbetet med att bekämpa svårsläckta skogsbränder i Montanas bergsområden. Hon är en av få kvinnor i teamet med fallskärmshoppande brandmän, och riskerar livet varje dag hon går till jobbet. Sedan sin artonsårsdag har hon följt i sin pappas, den legendariske Lucas "Iron Man" Tripps fotspår. Elden har blivit hennes liv.
Men den här säsongen är inget som det brukar vara. När Gulliver Curry dyker upp på basen får Rowan det svårt att hålla på sin regel om att inte blanda ihop kärlek och jobb. Gulliver är motsatsernas man, en snygg, stark och hårt arbetande brandman - och samtidigt en intellektuell bokläsare och obotlig romantiker. Ska Rowan våga ge vika för hettan dom emellan? Inte blir det lättare när Rowan älskade pappa också träffas av Amors pilar, och en annan kvinna träder in för att konkurrea med henne om förstaplatsen i hans hjärta.
Samtidigt plågas Rowan av minnet av olyckan förra säsongen, då en av killarna i teamet omkom i lågorna. Och det verkar som om hon inte är den enda som har svårt att släppa tragedin. Någon ger henne skulden för det som har hänt. Någon som finns mitt ibland dem. Under en dramatisk brandinsats gör Rowan en fasansfull upptäckt i elden......

Min bedömning:
Solklar bok att läsa i hängmattan. Du vet vad du får när du öppnar en bok av Nora Roberts. En ung stark och modig lite manhaftigt kvinna och en stark och sexig karl som det slår gnistor om. Får faktiskt erkänna att jag skummar en hel del i boken. Erkänner också att jag retar mig på mannens namn, Gulliver Curry, smeknamn Gull. Låter så löjligt på svenska. Den är ganska lik alla dom andra böckerna av samma författare men klart läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar