tisdag 13 mars 2012

Elizabeth

Författare: Lesley Pearse
Antal sidor: 476
Mitt betyg: * * * *

Handling:
Liverpool 1893. Elizabeth Boltons liv förändras dramatiskt. Hennes föräldrar dör och lämnar Beth och hennes storebror Sam ensamma. Sam drömmer om att starta ett nytt liv i Amerika och tveksamt följer Beth med. Mycket i hopp om att försörja sig på sitt fiolspelande. I USA nås de av rykten om att guld har hittat på en plats som heter Klondike och de gör sig redo för sitt livs äventyr. Klarar de den farliga resan genom snöiga och otillgängliga bergstrakter? Och kommer Beth att hitta kärleken på vägen?

Min bedömning:
En klockren hängmattebok. Du fastnar för Sam och Beth med en gång. Det är svårt att sluta läsa då du vill veta mer hela tiden. Skickligt uppbyggd historia. Slutet blir inte riktigt som jag hade tänkt mig men är mer än ok. Ska nog försöka mig på fler böcker av samma författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar