onsdag 17 augusti 2011

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Författare: Lucy Dillon
Antal sidor: 453
Mitt betyg: * * * * *

Handling:
Rachel har just blivit av med jobbet på reklambyrån samt den chica Londonvåning och hennes älskade har gjort slut. I samma veva får hon reda på att hon har ärvt sin mosters tillgångar - ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar.....
När hon har förlikat sig med sin nya livssituation blir hon alltmer engagerad i arbetet med att finna nya ägare till de tilltufsade hundpersonligheterna. Till sin hjälp har hon flera godhjärtade människor som brinner för uppgiften. Och den råbarkade veterinären George rycker gärna in vid behov. Under hundpromenaderna knyts nya starka band, inte bara mellan människor och hundar......



Min bedömning: En helt underbar feel-good historia. En pälsdjursallergiker kan inte värja sig utan måste bara älska Rachel och alla hennes vedermödor. Jag kunde inte släppa ifrån mig boken utan sträckläste den. Boken är skriven med stor värme och hjärta.Tyckte du om Marley och jag så kommer du att älska den här.
Klart läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar