tisdag 31 maj 2011

Bränd

Författare: Lee Child
Antal sidor: 396
Mitt betyg: * * * * *

Handling: Hook Hobies hela tillvaro byggde på en trettio år gammal hemlighet. Hans frihet, hans ställning, hans pengar, allt. Och i likhet med varje försiktig person som lever under sådana förhållanden, var han beredd att göra vad som helst för att hans hemlighet inte skulle avslöjas. För han hade mycket att förlora. Hela sitt liv.
Jack Reacher dras ofrivilligt in i den malström av brutalt våld som omger Hook Hobie. Och när han kommer hemligheten på spåren inser han snart att man inte ostraffat gräver i Hobies förflutna.

Min bedömning: "En sinnrik thriller som bekräftar Childs förmåga att hålla läsaren i ovisshet och spänning." The Times.
Håller med The Times. Lee Child är duktig på att hålla en på sträckbänken och man har svårt att sluta läsa för du vill gärna veta vad som händer. Jag kommer på mig själv med att skumläsa ibland för att få veta att det går bra. Jag har från första stund gillat Lee Child som författare och hans Jack Reacher som huvudrollsinnehavare. Så, har du inte läst någon bok än så har du mycket att se fram emot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar