lördag 28 maj 2011

Dolda djup

Författare: Ann Cleves
Antal sidor: 365
Mitt betyg: * * *

Handling: Sent en kväll när Julie Armstrong kommer hem hittar hon sin tonårsson död i badkaret. Först misstänker polisen självmord. Men snart förstår de att han blivit strypt och sedan placerad i det vattenfyllda badkaret som smyckats med blommor.
En märklig scen för ett mord, tycker kriminalinspektör Vera Stanhope och hennes assistent Joe Ashworth. Mer förbryllande blir det några dagar senare då de hittar en ung kvinnas kropp vid havet i en vattenfylld klippskreva dekorerad med blommor. Två mycket märkliga mord har inträffat vid den till synes lugna kusten i Northumberland, på gränseen till Skottland. Men det ruvar många hemligheter under den idylliska ytan. Den exentriska kriminalkommissarien Vera Stanhope måste hitta svaren på de gåtfulla  morden innan mördaren slår till igen. En mördare som tycks göra konst av döda kroppar.

Min bedömning: Det är den första boken med Vera Stanhope i huvudrollen. Jag tycker hela historien är ganska intetsägande. Kollade om jag hade läst någon bok av Ann Cleves tidigare och det hade jag. Det var boken Svart som natten och den fick också tre stjärnor. Undrar om jag ska ge henne en tredje chans? Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar