tisdag 17 maj 2011

Levande bete

Författare: p.j. tracy
Antal sidor: 352
Mitt betyg: * * * * *

Handling: Kriminalpoliserna Leo Magozzi och Gino Rolseth är uttråkade. Ända sedan de löste sitt senaste stora mord har det varit tunnsått med mordgåtor i tvillingstäderna Minneapolis och S:t Paul. Folk verkar inte ha intresse av att döda varandra. Men när den åldrade Morey Gilbert hittas död i plantskolan han driver tillsammans med sin fru upphör brottstorkan- inte med ett lätt regn, utan med en flodvåg. Morey var älskad och omtyckt av alla, vem skulle vilja göra detta mot honom? När mordet följs av ytterligare två- även dessa på äldre medborgare och utförda med samma vapen- står Rolseth och Magozzi inför en skog av frågor.
Kopplingen mellan morden låter vänta på sig, men en sak står klar: offren har alla överlevt förintelsen. Poliserna är inte längre uttråkade, och de behöver hjälp.....från Grace McBride och hennes okonventionella kollegor på ett litet mjukvaruföretag som heter Monkeewrench.


Min bedömning: När jag lägger ifrån mig boken så saknar jag hela Monkeewrenchgänget. Jag vill ha mer av dom. Snälla, säg, att det finns fler böcker därute. Hela persongalleriet är varma, genomtänkta och levande. Det är spänning från första sidan. Boken är rolig, fartfylld, skräckfylld och med ett överraskande slut. Jag vill läsa mer.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar