söndag 14 oktober 2012

Mr Clarinet

Författare: Nick Stone
Antal sidor: 501
Mitt betyg: * * * *

Handling:
När före detta Miamisnuten Max Mingus släpps ur fängelset efter att suttit i sju år dömd för att dödat två barnmördare får han ett erbjudande han inte kan motstå.
Snart inser han att borde ha tackat nej.....
Erbjudandet som stavas tio miljoner dollar går ut på att leta reda på en femårig pojke som tre år tidigare har kidnappats på Haiti. Ryktet med rötter i vidskeplighet och voodookultur gör gällande att pojken förts bort av den mytomspunne Mr Clarinet - en spelman som med trolldom och magi sägs förleda barn och anklagas för flera försvinnanden på ön.
Vem är denne Mr Clarinet och vad har hänt med de försvunna barnen? De som före Max Mingus sökt svaren är antingen döda - elles så önskar de att de vore det.

Min bedömning:
Det finns en scen där jag vrider mig i ren sympatismärta. Det gör så ont!
Den är inte så fängslande som jag trodde och hela histiorien känns överdriven. Jag har svårt att komma ihåg vem som är vem, då dom alla känns väldigt lika. Därav inte toppbetyg men gillar man skräck så är den läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar