fredag 26 oktober 2012

Hjärnkoll på värk och smärta

Författare: Martin Ingvar/Gunilla Eldh
Antal sidor: 177
Mitt betyg: * * *

Handling:
Hör du till den miljon svenskar som har så ont att du inte klarar av ditt jobb eller dina vardagsbestyr? Eller har du en närstående som lider av långvarig smärta?
Trots att så många plågas av daglig värk finns det anledning att vara hoppfull. De senaste åren har hjärnforskarna gjort stora framsteg som gör att vi kan förstå den här typen av smärta på ett nytt sätt. Därmed öppnas också nya vägar till effektiv smärtlindring.
Den här boken sammanfattar vad forskningen kommit fram till när det gäller smärtsjukdomar. Forskningsrön varvas med fallbeskrivningar och handfasta råd. Du får veta vilka behandlingar som hjälper mot olika typer av värk och vad du kan göra själv.

Min bedömning:
Boken är skriven på en lättfattlig svenska och boken är intressant. Tyvärr inga större nyheter för min del. Bara att acceptera min värk och göra det bästa av den. Ska nog börja med min yoga till våren och även ta upp mina dagliga promenader. Kan nog behövas fast det gör ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar