tisdag 5 april 2011

Postcard Killers

Författare: Liza Marklund/James Patterson
Antal sidor: 359
Mitt betyg: * * *


Handling: "De är unga, vackra och välutbildade och de skär halsen av unga människor över hela Europa. Eftersom de postar vykort till en journalist i varje stad där de dödat är rubriken given: The Postacard Killers har mördat igen.
Nu har de kommit till Stockholm. Det inser Dessie Larsson, journalist på tidningen Aftonposten, för hon har precis hittat deras kort i sitt postfack. Tillsammans med Jacob Kanon, mordutredare från New York, dras hon motvilligt in i våldsverkarnas vanvettiga värld. Jacob Kanon har varit mördarna hack i häl i ett halvår, och hans skäl djupt personligt. Hans dotter Kimmy är ett av deras offer.
Han har bara ett mål i livet: De ska jagas till helvetet fryser till is.
Jacob och Dessie befinner sig snart i en accelererande spiral av våld och död. Vilka är mördarna? Vad driver dem? Hur kan de stoppas? Till slut återstår bara en rasande kamp mot klockan och tusen kilometer av norrländsk asfalt......."

Min bedömning: Det var extremt korta avsnitt, max fyra sidor åt gången. Det var snabba ryck och händelserikt hela tiden. Fast det mesta känns väldigt tillrättalagt, det går för enkelt för dom.
Jag erkänner, tack vare dom korta avsnitten så läste jag ut boken på ca 2 timmar. Det var svårt att lägga den ifrån sig så den är lättläst. Hade nog blivit mer besviken om jag hade köpt den för dyra pengar.

1 kommentar:

  1. Oj, vad snabbt du läser! Den här boken har jag läst. I början tyckte jag den var så osmakligt otäck att jag tappade lite lusten för att fortsätta. Men man blir ju lätt härdad, t.o,.m för lustmord! Minns att jag blev lite besviken på slutet.

    SvaraRadera