onsdag 20 april 2011

Dött lopp

Författare: p.j. tracy
Antal sidor: 316
Mitt betyg: * * * * *

Handling: "Grace McBride och Annie Belinsky, grundare av mjukvaruföretaget Monkeewrench, kör tillsammans med poliskonstapel Sharon Mueller till Green Bay i Wisconsin, där de misstänker att en seriemördare precis ligger i startgroparna. När deras bil krashar djupt inne i de nordliga skogarna, långt från civilsation och mobilmaster, leder deras fortsatta färd till fots till den vägskälsstaden Four Corners där de finner......absolut ingenting.
Något fruktansvärt har hänt i Four Corners, och den totala avsaknaden av liv, tillsammans med förstörda telefonledningar i alla hus, gör det omöjligt för dem att skaffa hjälp. Grace, som har finslipade sinnen efter ett helt liv av befogad paranoia, ser det ödesdigra i allt de möter, och hennes instinkter räddar dem i sista stund när de blir vittne till ohyggligt dubbelmord.
Grace, Annie och Sharon springer plöstligt för livet, medan resten av Monkeewrench-gänget, tillsammans med kriminalpoliserna Leo Magozzi och Gino Roseth, famlar i blindo i sina försök att hitta dem".

Min bedömning: Fartfylld, spännande, rolig, bitska repliker, intressant persongalleri, streckläsning.....ja den här boken MÅSTE du läsa. Jag gillade den jättemycket, skulle till och med kunna läsa den en gång till för jag har säkert missat lite. Jag som är en Stephen King fantast i stora mått tycker att den påminner lite i stilen om honom. Det som händer i boken skulle kunna hända i verkligheten.
Det som känns lite jobbigt är att du måste nästan läsa böckerna i ordningsföljd för det känns som att man inte får veta tillräckligt mycket om huvudpersonerna. Så nu blir det en sväng till bibblan för att hitta Spela död och Levande bete. Jag vill verkligen veta mer om Grace, Sharon, Annie och dom andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar