onsdag 13 april 2011

Bokklubbar

Finns det fler än jag som är med i en bokklubb?

Igår kom medlemstidningen fullsmockad med intressanta böcker. Hittade flera som hamnade på att-läsa-listan. Det är lika roligt varje gång tidningen kommer. Något av en högtidsstund. Den bläddras igenom först en gång bara för att kollas. Nästa gång läses den noggrant med pennan i högsta hugg. Hittar jag någon intressant bok så blir det ett kryss framför den, för att sedan skrivas ned på att-läsa-listan.

Att ha en att-läsa-lista är jätteviktig för mig då jag förlitar mig på bibblan. Det tråkiga är att bibblan känns lite långsam ibland. Jag vill ju helst läsa böckerna med en gång. Ja, läsa med en gång är ju inte något problem egentligen. Det är ju bara att beställa böckerna. Problemen består i penga och platsbrist. Därför får jag förlita mig på bibblan.

Är du liksom jag dålig på att avbeställa månadens bok? Jag har nu missat två månader i rad och det är inte kul. Oftast är böckerna intressanta men inga jag själv skulle ha valt att betala för. Den här månaden är det faktiskt två böcker till ett jättebra pris, 238:-. Böckerna det handlar om är: I natt är du död, skriven av Viveca Sten och Dolda djup av Ann Cleeves. Känner mig inte lockad av någon av dom så nu vill jag komma ihåg att avbeställa dom.

Håller fortfarande på med tegelstenen. Det tar en stund att läsa 700 sidor. Men den är spännande och jag vill verkligen veta hur det kommer att gå för dom inblandade.

Så ha det så bra så länge, Bokerian

1 kommentar:

  1. Jag var tvungen att gå ur alla mina bokklubbar när jag flyttade från Sverige - jag var riktigt förtjust i dem, menmen, det går ju inte så lätt att få dem skickade till Afrika...

    SvaraRadera