måndag 4 april 2011

Fullt på nattduksbordet.

Att jag inte kan låta bli, att låna böcker över högt och lågt. Jag kan uppenbarligen inte bara kika in på biblioteket utan att komma ut med ett gäng böcker. Och jag kommer bara till inlämningsdisken, där hittade jag en hög med intressanta titlar såsom Postcard Killers, Spöa döden, Vi vet nog vem du är och näst sista delen på Sagan om Is och Eld. Min princip att aldrig låna  nya böcker förränn dom gamla är utlästa och tillbakalämnade har rykt all världens värld.

Var hemma hos en kompis igår. Kikade bara lite förstrött i hennes bokhylla. Ser ett grönt omslag och konstaterar att den verkar vara intressant, så den fick gå med hem. Den heter Gå vidare av Anna Maxted. Så nu har jag att göra en stund. Får försöka dra ned på datatiden så jag hinner att läsa så jag har något att skriva om.

Må så gott alla därute, illernettan.

1 kommentar:

  1. Det är underbart att gå till biblioteket, tycker jag. Jag är ingen snabbläsare, 1-2 böcker i månaden ungefär. Men ibland kan jag inte låta bli att låna hem böcker, som jag egentligen inte hinner läsa just då, för jag vill heöt enkelt inte missa dem! Och man kan ju förlänga lånetiden så enkelt via datorn hemma!
    Just nu har jag läst ut min första Ranelid. Det tog lite tid och jag läste en annan bok parallellt. Men den var ganska bra och han är en sån där författare som jag tyckte jag måste ha läst någon gång.

    SvaraRadera