onsdag 20 april 2011

Gå vidare

Författare: Anna Maxted
Antal sidor: 456
Mitt betyg: * * *

Handling: "Ibland strular livet till sig. För Helen Bradshaw blir det nästan för mycket när hennes pappa oväntat dör. Hon måste stötta sin krävande mamma samtidigt som hon upptäcker att den senaste i raden av omöjliga killar hon träffat har varit otrogen och att bästa vänninans pojkvän inte är så perfekt som alla tror. Efter en blöt kväll råkar hon hamna i säng med sin egenkäre hyresvärd Marcus. För att riktigt krångla till det dras hon till veterinären Tom, som plötsligt får väldigt täta besök på grund av katten Tjockis diffusa krämpor.
Helen tar så småningom tag i sitt liv, men inte förrän hon erkänner för sig själv hur mycket hon faktiskt saknar sin pappa- trots att de inte stod varandra så nära".


Min bedömning: Helt klart en må-bra-bok. Den är varm, rolig, gripande, rörig, sorgsen men ändå hoppfull.
Tyvärr tycker jag att handlingen drar iväg åt flera håll samtidigt, jag har svårt att hålla isär det som händer. Det är många utläggningar om ingenting, och det drar ned poängen.
Den är läsvärd men......nej, jag har läst det förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar