tisdag 22 maj 2012

Vart tog den söta lilla flickan vägen?

Författare: Åsa Lantz
Antal sidor: 637
Mitt betyg: * *

Handling:
Vad hände egentligen dokumentärfilmaren Yi Young när hon kom till Sverige som fjortonåring? Nu tänker hon avslöja allt. Sanningen överlämnas till hela svenska folket, på SVT:s bästa sändningstid, rakt in i vardagsrummen.
Samma kväll som den första delen av serien visas får Yi en så brutal varning att hon tvingas gå under jorden. Någon, eller några, försöker stoppa hennes berättelse.
Yis ofrivillige bundsförvant blir Viggo Sjöström, karismatisk dramatiker och regissör på Göteborgs Stadsteater.

Min bedömning:
Den här boken känns alldeles för rörig för mig. Texterna är för korta, så det blir inget flyt i texten. Trots detta måste jag läsa ut boken. Den är grym och rå och det gör ont i mig hur människor behandlas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar