onsdag 8 februari 2012

Kommer aldrig mer igen

Författare: Hans Koppel
Antal sidor: 255
Mitt betyg: * * * *

Handling:
Mike Zetterberg bor med sin hustru Ylva och deras dotter i en villa strax utanför Helsingborg. När Ylva försvinner spårlöst riktas misstankarna snart mot Mike. Vad har egentligen hänt bakom gardinerna i villaidyllen? Polisen gissar passionsdrama med olyckligt slut men saknar bevis. Efter en tid kan ingen föreställa sig att Ylva fortfarande är i livet. Allra minst Mike. Men Ylva lever. Och hon är betydligt närmare än någon kan föreställa sig....

Min bedömning:
Berättelsen fångar mig genast. Jag är tvungen att fortsätta läsa för jag vill verkligen veta mer. Det börjar bra men sackar i slutet. Slutet är oväntat men det känns som om författaren tappar idérna på slutet och bara hastar ihop något som känns bra. Därav bara fyra stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar