onsdag 29 februari 2012

Access all areas - mitt liv med hårdrockens giganter

Författare: Anders Tegner
Antal sidor: 450
Mitt betyg: * * * *

Handling:
Under åttiotalet var hårdrockarna kungar. Och mitt ibland dem fanns musikjournalisten Anders Tegner. Han introducerade hårdrock i svensk radio och tv och blev under sina tjugofem år på Okej närmast synonym med tidningen. Anders var en av ytterst få journalister som kom de stora stjärnorna in på livet.

I sjutton kapitel späckade med sex, droger och rock´n´roll får vi följa med backstage. Anders Tegner delar med sig av sitt unika arkiv och öppnar dörrarna till en rockskatt som till stora delar är opublicerat. Vi möter giganter som Kiss, Deep Purple, Metallica, Guns´N´Roses, Iron Maiden, W.A.S.P., Ozzy och många fler i intima intervjuer, personliga samtal och häpnadsväckande historier. Det här är boken för alla som älskar hårdrock.

Min bedömning:
Här får du veta mer om vad som verkligen hände backstage. Eftersom jag gillar hårdrock och växte upp på åttiotalet så var den här boken riktigt bra. Sprang ju själv på en massa konserter. Skrattar gott åt vissa beskrivningar och känner igen i det dekadenta åttiotal. Det var verkligen då allting hände och kunde hända. Det jag kan sakna är lite mer om Anders själv. Nu blir det "bara" en massa intervjuer.  Efter vad jag har förstått så finns det en massa material kvar så kanske det kan bli en bok till.
Gillar du åttiotal och hårdrock, så läs boken. Du kommer inte att ångra dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar