onsdag 8 juni 2011

Överraskning

Fick en glad överraskning när jag klev in på mitt bibiliotek här i byn. Den "gamla" bibliotekarien gjorde ett besök. Hon har varit hos oss i 10 år och för en tid sedan så fick hon nya uppgifter i stadsbiblioteket. Blev ett kärt återseende och en lång diskussion om böcker, naturligtvis. Gav henne även adressen till bloggen och hon tyckte att den såg bra ut. Mallig jag blev.

Den nya tjejen har jag inte hunnit träffa så mycket än men det kommer att bli många turer till vårt bibliotek i byn. Måste ju hålla uppe utlåningsstatistiken så att vi får behålla biblioteket.

Det blev fyra nya böcker med hem, Keplers Paganinikontraktet, Rebecca James Sanningen om Alice, Richard Dubell (stavas med tyskt u) Djävulsbibeln och Dee Brown Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee.

Ser fram emot att läsa alla men speciellt Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee. Har kryssat för den flera gånger i boktidningen. Så det ska bli intressant att läsa om USA urbefolkning. Ska nog börja med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar