onsdag 25 januari 2012

Jag är Zlatan Ibrahimovic

Författare: David Lagercrantz/Zlatan Ibrahomovic
Antal sidor: 421
Mitt betyg: * * * *

Handling:
"Den här boken tillägnas min familj och mina vänner, alla som har följt mig och funnits vid min sida, goda dagar likväl som dåliga. Jag vill även ägna alla barn därute en tanke, alla barn som känner sig lite udda och annorlunda, som inte riktigt passar in och som blir sedda av fel anledning. Det är ok att inte vara som alla andra. Fortsätt tro på er själva, det löste sig för mig trots allt."

Min bedömning:
Det handlar om Zlatan och hans liv. Så enkelt är det. Ganska fantastiskt att han kunnat gå så långt som han gjort. Det kunde lika gärna slutat på ett helt annat sätt. Även jag som inte gillar fotboll, har behållning av boken. Det ger en helt annan syn på Zlatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar