tisdag 1 oktober 2013

Jane Austen-klubben

Författare: Karen Joy Fowler
Antal sidor: 201 av 251.
Mitt betyg: *

Handling:

Jane Austen-klubben är Jocelyns idé. Själv brukar hon föredra sina hundar framför människor, men bestämmer sig trots det för att samla sex personer, fem kvinnor och en man, för att en gång i månaden diskutera Jane Austens böcker. Men det blir istället sina egna liv de pratar mest om under de sex månader de möts: äktenskap testas, kärleksaffärer inleds, ungdomssynder avslöjas och livsdrömmar blottläggs.

Tillsammans utgör de en udda grupp människor i Kalifornien som inte vet mycket om varandra när bokcirkeln bildas. Men långsamt avslöjas alltmer om deras liv och innersta önskningar och de mest oväntade relationer uppstår.



Min bedömning:

För att kunna njuta av den här berättelsen så behöver du ha läst och tyckt om Jane Austens böcker. Det är små berättelser om deltagarna men jag blandar hela tiden ihop dom. Det hänvisas ofta till Jane Austens böcker och eftersom jag inte läst dom, så har jag inget att komma med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar