tisdag 15 oktober 2013

Hungerspelen

Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 950
Mitt betyg: * * * * *

Handling:

24 Deltagare
Allt direktsänds
Bara EN överlever

När Katniss Everdeen blir en av deltagarna i de dödliga Hungerspelen förändras allt. Hon förs till huvudstaden, där hon tränas, stylas och intervjuas. Tillsammans med 24 andra ungdomar ska hon utkämpa en kamp på liv och död, och för att överleva tvingas Katniss bryta mot spelets regler.

Men ingen trotsar regimen ostraffat, och snart inser Katniss att hennes handlingar har satt saker i rörelse som hon inte längre kan kontrollera........



Min bedömning:

GAH! Den tar ju slut!!
Har hört mycket om boken Hungerspelen men tänkt att så bra kan den inte vara. Men, jag får ge mig, berättelsen är för mig Pestens tid gånger två.
Trodde också det skulle vara jobbigt att läsa 950 sidor i ett sträck men jag kommer på mig själv att smyga undan bara för att få läsa den.
Du får snabbt en bra känsla för huvudpersonerna, det är mycket fart och fläkt men ändå finns det tid för reflektioner. Det kan inte vara så lätt att vara i Katniss kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar