måndag 19 augusti 2013

Underkastelse - en sexuell självbiografi

Författare: Sophie Morgan
Antal sidor: 334
Mitt betyg: * * * *

Handling:

Sophie Morgan skulle kunna vara nästan vilken ung kvinna som helst. Hon är journalist i trettioårsåldern, intelligent, hade en lycklig barndom och betraktar sig som feminist. Men på ett vis skiljer hon sig från de flesta andra. Hon vill bli dominerad i sängkammaren. Släppa all makt över sin kropp för att ge sig helt åt mannen och på så sätt skänka dem båda maximal njutning.
I Underkastelse- en sexuell självbiografi berättar Sophie sin egen historia om hur hon upptäckte sin sexuella läggning och kom att ägna sig åt alltmer avancerade lekar. Ärligt och osminkat avslöjar författarinnan vilken endorfinkick hon fick när hon första gången upplevde underkastelse och sedan bara ville ha mer. Hon beskriver bestraffning, förödmjukelse och smärta hon inte hade kunnat föreställa sig - alltsammans frivilligt, allt för att uppleva njutning.
Provocerande, häpnadsväckande ärligt och utan att vika för det psykologiskt motsägelsefulla berättar Sophie Morgan med värme och humor om en till synes paradoxal sida av mänsklig sexualitet.






Min bedömning:

Jag har svårt att förstå hur man frivilligt kan utsätta sig för den här hårda varianten av sexlekar. Men jag gillar Sophies raka stil när hon berättar. Inga omskrivningar utan så här är det och jag får en förklaring till varför vissa människor tänder på det här. Om man tycker "50 gråa nyanser......" är hård, så ska man inte läsa den här.

2 kommentarer:

  1. Ingenting för folk med svaga nerver, eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det tycker jag inte. Vissa scener var fruktansvärda att läsa.

      Radera