måndag 19 augusti 2013

Flickornas handbok i jakt och fiske

Författare: Melissa Bank
Antal sidor: 264
Mitt betyg: * *

Handling:

Vem skriver kärlekens lagar?

Jane Rosenal är fjorton år då hon börjar förstå hur spelet mellan kvinnor och män fungerar - eller inte fungerar. I sju episoder följer Flickornas handbok i jakt och fiske henne genom några mer eller mindre misslyckade förhållanden; själviska män, fega män, äldre och yngre män. Vid dryga trettio letar hon fortfarande. Men så småningom lär hon sig både att gillra fällorna, jaga, agna - och få napp.






Min bedömning:

Jag erkänner, jag förstår inte storheten i den här boken. Det står på boken vissa utdrag från andra rescenter, "det är en cool bok, intelligent bok, fyndig....." och så vidare. Jag tycker den är väldigt intetsägande och slätstruken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar