måndag 19 augusti 2013

Jag är med bandet

Författare: Pamela Des Barres
Antal sidor: 384
Mitt betyg: * *

Handling:

Den legendariska  och ökända skildringen av det vilda groupielivet presenterad av den mest berömda groupien av alla!

Direkt efter high school drog Pamela Des Barres till Hollywood och den vibrerande musikgatan The Strip, platsen där ALLA rockstjärnor rumlade runt. Det var slutet av 60-talet och droger, frisläppt sex och rockmusik blev hennes livsstil. De följande tio åren delade hon säng med Mick Jagger, Jimmy Page, Keith Moon, Waylon Jennings, Jim Morrison och många fler.
Pamela Des Barres befann sig hela tiden i händelsernas centrum under den mest omvälvande eran av rockhistorien.






Min bedömning:

För att kunna njuta av den här boken till fullo, måste man nästan ha varit med om 60-talet. För min del blir det alldeles för mycket namndroppande, skrivandet är så tonårsaktig att jag irriterar mig på det. Det blir inget flyt i språket. Jag hade nog för stora förväntningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar