lördag 17 september 2011

Den farliga leken

Författare: Mari Jungstedt
Antal sidor: 374
Mitt betyg: * * *

Handling:
När gotländska Jenny upptäcks av en modellagentur i Stockholm förändras hennes tillvaro i ett slag. Snabbt blir hon en av de hetaste stjärnorna och slungas in i en värld på catwalken med kändisfester och glamour.
För den något yngre Agnes har det inte gått lika bra. Hon befinner sig längre bort från sina drömmar än någonsin tidigare.
När den kände fotografen Markus Sandberg råkar ut för ett mordförsök under en modefotografering på den karga, ensliga halvön Furillen på nordöstra Gotland börjar de två unga kvinnornas öden flätas samman. Någon håller ögonen på dem. Någon som vill skipa en egen rättvisa.


Min bedömning:
Det är en lite småputtrig berättelse och jag funderar när jag har läst klart, vad hände med fotografen? Överlevde han eller dog han? Varför får vi inte veta mer om den riktiga mördaren? Hur kom polisen fram till dom rätta svaren?
Det är en berättelse som inte kräver så mycket av dig som läsare utan det är bara att läsa, rätt upp och ned och låta det vara så.

1 kommentar:

  1. Jag håller med, jag tycker inte heller man fick alla svar man ville ha. Jag har läst alla Mari Jungstedt gotlandsdeckare, utan den sista, och jag gillar dem just för att de är lättlästa och spännande. Man kommer in i handlingen direkt, perfekt semesterläsning.

    SvaraRadera