onsdag 10 juli 2013

Rikitikitavi

Författare: Rikard Wolff
Antal sidor: 444
Mitt betyg: * * * * *

Handling:
I sin självbiografiska bok Rikitikitavi - en folkhemsberättelse tar Rikard Wolff oss med till en värld av blyga triumfer och stillsamma katastrofer. Rikitikitavi är berättelsen om ett barn som tystnar, om sorg och pånyttfödelse, om att triumfera över omständigheterna.
Det är en berättelse om kärlek.


Min bedömning:
Den här boken är så bra som jag trodde att den skulle vara. Du får verkligen krypa in under skinnet på Rikard Wolff, lära känna honom. Min bild av honom var från Änglagård, lite tuff, lite macho så där men i verkligheten någon man vill ta hand om och älska. Jag kunde inte lägga ifrån boken några längre stunder så vill du veta mer om Rikard Wolff - läs boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar