måndag 22 juli 2013

Blind lydnad

Författare: Will Lavender
Antal sidor: 305
Mitt betyg: * *

Handling:

När studenterna på Winchester University ska börja sin nya kurs får de inte en lista på vilka böcker det ska läsa eller något annat de är vana vid. De får ett uppdrag. De ska hitta en saknad flicka vid namn Polly med hjälp av ledtrådar som professor Williams delar ut. Har inte studenterna lyckats hitta henne efter sex veckor kommer hon att bli mördad. Och snart börjar mysteriet Polly att ta över tre av studenternas liv. De kopplas samman med varandra och med Pollys försvinnande. Gränserna för vad som är verkligt och vad som hör till deras kurs suddas ut. Är fallet Polly kanske inte påhittat? Kommer hon att bli mördad om sex veckor om ingen av dem hittar henne? Och vad är det som händer med studenternas egna liv när det släpper kontrollen och låter gåtan Polly styra deras tillvaro?



Min bedömning:

Om denna tycker jag inte. Den greppar inte tag i mig, den fångar inte mitt öga, jag är tvungen att ofta läsa om för att få ett sammanhang. Stephen Kings Varsel, som boken jämförs med, är så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar