onsdag 10 juli 2013

Ingenbarnsland

Författare: Eija Hetekivi Olsson
Antal sidor: 331
Mitt betyg: * *

Handling:
"Hon bankade skiten ur honom. Satt gränsle över hans rygg och skrek "SAATANAN SIKA", djävulens svin. Hennes armar roterade som små propellrar och piskade mot hans rakade skalle så att fläsket därunder korvade sig. Ilskan inom henne kom ut i kaskader och flätorna flaxade vilt omkring. Hennes gummiansikte, vinterblekt och vaxgult, vred sig vrickat och nu våldsamt åt alla håll, slet sig loss från skelettet, blev stort och spottade snorgift."

Miira är född i Sverige. Ändå ses hon som invandrare och måste gå i en sunkig hemspråksklass. Killarna och snobbarna är med värda och vuxna tycker att de vet bäst, men Miira vägrar låta någon bestämma över sig. Hon tänker bli statsminister eller hjärnkirurg. Hon ska bara klara av det här med att bli tonåring först.



Mitt betyg:
Jag har svårt att förstå vart i från all ilska kommer. Hela boken genomsyras av ilska. För mig är den ganska svårläst då varje mening är väldigt målande men ändå korta, lite sms-stuk på meningarna. Jag har svårt att få flyt i min läsning. Men jag vill ändå veta i slutet om Miira blev hjärnkirurg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar