tisdag 29 januari 2013

När ljuset släcks

Författare: Magnus Hedman/Gunnar von Sydow
Antal sidor: 357
Mitt betyg: * * * * *

Handling:

Jag vet nu att jag inte är den enda idrottaren som ställdes alldeles rådvill när karriären var över. Idrottsvärlden behärskade jag fullkomligt. Men när ljuset släcks måste man gå in i en annan värld med okända villkor. Jag var van vid att träna extremt hårt och se till att passa in i ett lag. Hela min ungdom präglades av viljestyrka och disciplin - och av nödvändigheten att försaka mycket av det som andra ungdomar gjorde, som gav dem en bredare erfarenhet och stillade deras nyfikenhet. Då, på vägen upp och under åren som proffsspelare, hade jag ingen aning om vad viljan att bli bäst skulle kosta mig senare i livet.

Min bedömning:

En rak och ärlig berättelse om uppgång och fall. Han känns väldigt naiv och lite barnslig men det kanske blir så när man skyddas från det mesta. Det är helt otroligt hur man ena dagen kan ha precis allt för att nästa dag vara utblottad. Jag hoppas Magnus kommer att ta sig i kragen och komma tillbaka på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar