onsdag 21 december 2011

Vägen till stjärnorna

Författare: Barbara Bickmore
Antal sidor: 576
Mitt betyg: * * *

Handling:
Kärlek, dramatik och svek. Amerikanska succéförfattarinnan Barbara Bickmore har än en gång skrivit en fängslande släktsaga med en facsinerande, stark kvinna som huvudperson.
Alexandra är en godhjärtad och varm person som gör heroiska insatser under andra världskriget. Hon står sin mormor, Annie, väldigt nära men hennes relation med modern, Sophie, är inte den bästa. Mor och dotter har knappt pratat med varandra sedan Sophie gifte bort Alexandra mot hennes vilja.....
Men ödet vill annorlunda. Alexandra träffar en man som vinner hennes hjärta. En förbjuden kärlek. Kan deras passionerade kärlekssaga överleva?

Min bedömning:
Ibland är det jobbigt med dåligt minne. Sitter och funderar boken igenom om jag inte har läst boken tidigare men orkar inte kolla förrän jag har läst ut den. Jo, visst har jag läst den, 2009.
Det är inte Nora Roberts-stil utan en helt egen stil författaren skriver, vilket är bra. Jag gillar hennes stil och ska försöka leta upp hennes andra böcker också. Ser fram emot att få läsa dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar