fredag 9 december 2011

20 år med grussprut i rallycirkusen

Författare: Tina Thörner och Annemo Friberg
Antal sidor: 160
Mitt betyg: * * * *

Handling:
Vilken tur att jag landade i rallybilen och inte flygkabinen! För det har fört mig runt hela världen, genom bilsport har jag mött nya människor och kulturer. Med Lars-Erik Torph tog intresset en rivstart, trots att jag tillsammans med honom gjorde min hittills största blunder.
Med Louise Aitken-Walker blev det VM-guld, med Malcolm Wilson en himlastormande romans.
Thomas Rådström och jag hade kunnat ta VM-guld om vi fått fortsätta med Citroën, men teamet ville ha två män i bilen. Colin McRae synade jag under kilten, långt inan vi kraschade hårt i Dakar-rallyt. Jag har tyglat mellanösterns stora idrottsprofil Nasser al-Attihya och vunnit FIA World Cup för Cross Country Rallies flera gånger. Har även blivit spolad via sms efter 10 år ihop med Mattias Ekström. Ja, ett liv "In the fast line" helt enkelt.
Idag kombinerar jag bilsport med coaching och föreläsningar och hoppas du vill göra som jag: Lev här och nu och skapa din lyckliga vardag!


Min bedömning:
Efter att ha fått lyssna till Tina Thörner på en föreläsning, så är hon något av en husgud för mig. Mer positiv människa är svår att hitta. Hon ser alltid möjligheter, hon går sin egen väg även om den är besvärlig, hon är rak och öppen, ME LIKE A LOT!
Boken är något av en sammanfattning av Tinas liv så här långt. Ska bli intressant och se vad hon hittar på dom nästa 20 åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar