måndag 7 mars 2011

Förföljd av det förflutna

Författare: Nora Roberts
Antal sidor: 460
Mitt betyg: * * * *

Handling: "Under en joggingtur blir Fiona Bristow överfallen av en främmande man. Drogad och misshandlad lyckas hon slå sig fri och kan hjälpa till att gripa gärningsmannen, en sedan länge fruktad seriemördare. Unga kvinnor som han strypt med en röd scarf för att sedan dumpa deras kroppar i vildmarken. Flera år senare lever Fiona ett stillsamt liv på ön Orca, tillsammans med sina tre tillgivna labradorer. Då inträffar en serie mord som har influerats av den förra seriemördaren. När Fiona får en röd scarf skickad till sig vet hon att det gäller att handla snabbt".

Min bedömning: Nora Roberts förnekar sig inte. Köper man en bok av henne vet man vad man får. Inga större överraskningar: snygg tjej, snygg kille, lite kärlek, lite sex, lite spänning, lite roliga repliker=Nora Roberts. Men jag erkänner, jag gillar det hon skriver och ligger gärna och läser hennes böcker. Dom är svåra att sluta läsa. Den här boken var medelmåttig jämfört med Vänskap till döds, Dödlig årgång, Havets safirer, Livsfarlig utsikt och På slaget tolv.

2 kommentarer:

  1. jag håller med hon är en underbar författarinna dock har jag själv inte läst just denna boken men många andra av henne blir att läsa den ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är hon en fantastiskt författare. Läste någonstans att hon har gett ut 190 böcker. Vi har en hel del att se fram emot.

    SvaraRadera