söndag 27 mars 2011

Arsenikktårnet

Författare: Anne B. Ragde
Antal sidor: 440
Mitt betyg: * *

Handling: "Då Thereses mormor äntligen dör, jublar många i familjen. Arsenikktårnet är en bred roman, delvis munter, delvis sorglig, delvis en burlesk berättelse om tre generationer kvinnor som utspelar sig för var och en av dem i ett dramatiskt århundrade. Den värld Thereses mormor kommer ifrån, är så olik Thereses egna liv så att ett samband verkar omöjligt."

Min bedömning: Jag får inget grepp om boken och den är så långsam och tråkig.
Det hela kan bero på att norskan är något svårare i den här boken än i den förra boken och därför har jag svårare att förstå innebörden i allt som skrivs. För mig är det svårt att hänga med i dotter, mamma och mormors berättelser.
Förlåt Nina men den här boken tyckte jag inte så mycket om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar