måndag 21 mars 2011

De döde vet

Författare: Laura Lippman
Antal sidor: 428
Mitt betyg: * * * *

Handling: "För trettio år sedan försvann de två Bethany-systrarna, på 11 och 15 år, från ett köpcentrum i Baltimore. Dom blev aldrig funna, varken döda eller levande. Det förblir en stor gåta. Hur kan någon föra bort två flickor från ett lördagsöppet köpcentrum utan att någon har sett det?
Många år senare dyker det upp en kvinna som hävdar att hon är Heather, den yngsta av Bethany-systrarna. Hon är medtagen och förvirrad efter en bilolycka, och kan inte på något sätt verifiera påståendet. Varje ledtråd hon ger polisen leder in i återvändsgränder-en man som ligger för döden, ett hus som är rivet, en grav som är borta."

Min bedömning: Jag tycker det var helt klart läsvärt. Jag tappade lite då texten var på norska men det brukar jag göra även när jag läser engelsk text.
Vändningarna berättelsen gjorde,gjorde den spännande. Man visste inte med säkerhet förrän i slutet hur allt gått tillväga. Jag gillade den.

1 kommentar:

  1. Låter som en spännande bok.
    Kul sida, jag gillar också att läsa och har precis bildat en bokklubb ihop med några vänner. Ska helt klart återvända till din sida och få tips!

    SvaraRadera