söndag 27 mars 2011

Dagbok från kvinnofängelset

Författare: Lillemor Östlin
Antal sidor: 238
Mitt betyg: * * *

Handling: "Dagbok från kvinnofängelset är Lillemors personliga anteckningar, i vilka hon berättar om livet på en kvinnoanstalt idag. Hon skildrar gripande människoöden, vardagens rutiner och jämför med hur det en gång var. Vad får man egentligen göra som fånge på ett av Sverigens tuffaste fängelser? Hur behandlas interner-är vår kriminalvård lika human som vi tror? Om någon kan svara på det, är det Lillemor Östlin. Efter att ha spenderat mer än 25 år av sitt liv i svenska fängelser kan hon sitt ämne."

Min bedömning: Jag tycker det är bra att läsa från verkliga livet ibland. Jag får ett annat perspektiv på mitt eget liv och det är bra. Jag gillar den här boken men önskar lite mer levande peroner. Hon berättar om sina vänner men dom blir inte levande för mig. Skulle vilja veta mer om dom. Jag förstår att Lillemor inte vill lämna ut dom på något sätt och det respekterar jag.
Jag ska försöka få tag på hennes andra bok, Hinsehäxan, för jag vill läsa mer av Lillemor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar