måndag 9 september 2013

Änglavakter

Författare: Kristina Ohlsson
Antal sidor: 482
Mitt betyg: * * * * *

Handling:

En ung kvinna hittas styckad och begravd i ett skogsparti i Midsommarkransen utanför Stockholm. Hon identifieras som Rebecca Trolle, en student som varit försvunnen i två år.

Medan Alex Recht och hans utredare försöker förstå varför Rebecca gick ett så våldsamt öde till mötes, görs flera fynd på brottsplatsen. Den rymmer hemligheter som visar sig vara flera decennier gamla.

På ett ålderdomshem sitter en stum barnboksförfattarinna. Om och om igen dyker hennes namn upp i polisutredningen, men hon sluter sig i sin tystnad.

Spåren leder till den mörkaste av sanningar. Och Fredrika Bergman ställs inför ett svårt dilemma när hennes älskade Spencer blir en del av pusslet. Med en stark undergångston närmar sig utredningsgruppen fallets lösning och till sist kvarstår bara en fråga att besvara: Vems tur är det att läggas i graven då mördaren återigen beger sig till Midsommarkransen?






Min bedömning:

Det här är Kristina Ohlssons tredje bok och jag tycker fortfarande mycket om dom olika karaktärerna. Dom är alla levande och jag sitter nästan på helspänn boken igenom.
Jag önskar jag varit så smart att jag sparat dom andra böcker men jag får väl kolla på second hand. Känns som att det är böcker jag vill gå tillbaka och läsa om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar