lördag 18 augusti 2012

Fördjupade studier i katastroffysik

Författare: Marisha Pessl
Antal sidor: 540
Mitt betyg: * *

Handling:
"Jag skrev den här redogörelsen ett år efter jag hittade Hannah död.
Jag trodde att jag hade lyckats utplåna alla spår av den där natten inom mig.
Men jag hade fel. Varje natt när kjag slöt ögonen och försökte sova såg jag henne framför mig igen, precis som jag fann henne,hängandes från en tall i en orange förlängningssladd.
Nacken var bruten som en tulpanstjälk och ögonen såg ingenting.
Eller så var det just det som var problemet. De hade sett allting."



Min bedömning:
En svårläst bok enligt mig. Den hänvisar hela tiden till olika filmer, olika citat osv. På det sättet blir det inget flyt i berättelsen. Språket är väldigt poetiskt och omfångsrikt vilket också gör det svårläst. Jag blir inte heller klok på vart pappan tar vägen och varför det blir som det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar