fredag 1 november 2013

Svärmaren

Författare: Anna Bovaller
Antal sidor: 362
Mitt betyg: * * *

Handling:

En tidig junimorgon hittar Petra Wester sin biträdande jurist Victoria döende i köket på advokatkontoret på Strandvägen i Stockholm. I ett försök att rädda byråns anseende tvingas Petra inleda en egen undersökning om Victoria, parallellt med polisens jakt på mördaren. Sakta framträder ett skakande livsöde, kantat av våld och tragedier. När sedan de mest fördolda familjehemligheterna blottläggs kommer Petra till en skrämmande insikt. Spåren efter mördaren leder tillbaka till Petras eget liv.



Min bedömning:

Nope, ingen karaktär som fastnade hos mig. Jag tycker det är ett sammelsurium av människor hit och dit. Jag blir inte riktigt fångad av berättelsen. Synd, tycker jag för intrigen verkar lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar