fredag 19 september 2014

En sista bön

Författare: Richard Montanari
Antal sidor: 381
Mitt betyg: * * * * *

Handling:

Finns det något vackrare än en att höra en oskuld be?
"Välsignad är du bland kvinnor....."
Jag kastar en blick på mitt armbandsur.
Det är strax efter midnatt.
"Och välsignad är din livsfrukt, Jesus....."
Det är dags.
"Heliga Maria, Guds Moder....."
Jag tar fram injektionssprutan ur etuiet.
Nålen blänker i ljusskenet.
Den Helige Ande är här.

I ett övergivet hus i Philadelphias utkanter hittas en ung flicka mördad. Mordet sänder kalla kårar efter ryggraden på de mest förhärdade polismännen. Flickan är placerad så som om hon bad en bön med sammanförda händer som också håller ett radband av bönepärlor. De nyblivna poliskompanjonerna Jessica Balzano och Kevin Byrne kopplas in på fallet och det dröjer inte länge förrän en ny flicka hittas och Byrne och Balzano inser att de jagar en seriemördare. Det blir en kamp mot klockan för att hindra att fler mord begås, pärla för pärla, bön för bön........






Min bedömning:

En riktig nagelbitare och kaninteslutaläsabok. Det går i ett rasande tempo och du får en känsla för huvudpersonerna väldigt snabbt. Erkänner att jag höll andan i slutscenen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar