fredag 27 juni 2014

Utan eko

Författare: Anne Holt
Antal sidor: 399
Min betyg: * * * *

När kändiskocken Brede Ziegler hittas mördad på polishusets trappa befinner sig kriminalkommissarie Hanne Wilhelmsen långt därifrån. Efter livskamraten Cecilies död lämnade hon allt. Försvann spårlöst från Oslo, vännerna, arbetet.....
Men nu är det något som drar henne tillbaka. När hon återvänder hem hamnar hon mitt i en mordutredning på väg att haverera. Spåren efter Brede Zieglers mördare leder åt många olika håll och under Hannes forna vapendragare Billy T:s ledning har polisen gått vilse. Ska Hanne lyckas hitta den skyldiga bland de människor som haft anledning att önska livet ur Brede Ziegler?
Samtidigt måste hon lösa ett annat, lika stort problem:
Kan de människor hon själv svikit någonsin förlåta henne?






Min bedömning:
Det stretar och drar åt alla möjliga håll. Det pågår mycket i bakgrunden som jag som läsare inte får ta del av förrän i slutet. Funderar många gånger på hur Anne Holt ska få till det? Fastnar inte heller speciellt mycket för huvudpersonerna men på något sätt så gillar jag berättelsen och jag kan verkligen tänka mig att att läsa mer av Anne Holt. Perfekt läsning under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar