torsdag 23 januari 2014

På liv och död - historien om Micke Dubois

Författare: Gitte Nilsson & Niklas Bodell
Antal sidor: 217
Mitt betyg: * * * *

Handling:

På natten den sista november 2005 tog komikern Micke "Svullo" Dubois sitt liv i ett cykelförråd, bara 46 år gammal.
Få visste att den hejdlöst rolige Svullo hade en mörk sida. Att det bakom hans provocerande och utmanande figurer fanns ett avgrundsmörker.
I nästan 10 år var Gitte Nilsson sambo med Micke Bubois. Tillsammans har de tre barn. I boken berättar Gitte öppenhjärtigt om deras relation och Mickes allt svårare sjukdom. Berättelsen pendlar mellan ljusaste lycka och mörkaste sorg.






Min bedömning:

Tänk om vården kunde fungera fullt ut. Då kanske Micke hade levt idag. Tänk om svårt sjuka människor kunde förstå vitsen med att sköta sin medicinering.......jag fick själv ta till medicinering när jag var som mest nere. Det hjälpte mig på fötter och tog bort dom värsta dalarna. Men jag har fått jobba mycket med mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar